ლიტერატურული წრის რეფლექსია

სსიპ ქალაქ თბილისის #177 საჯარო სკოლის
II კლასის თემატურ–კალენდარული გეგმა ,,მხატვრული კითხვის წრე“–ში მონაწილეთათვის.

                                     2018–2019 სასწავლო წლის მეორე სემესტრი
წრის ხელმძღვანელი: ნინო ნონაშვილი


წრის მიზანია:
Ø მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება ესგ-ს მოთხოვნების მიხედვით, ფოკუსირებული სწავლება.
Ø  მოსწავლეთა შემოქმედებითი უნარის აღმოჩენა და განვითარება.
Ø  კითხვისადმი პოზიტიური დამოკიდებულების ჩამოყალიბება.
Ø  წერითი უნარ–ჩვევების განვითარება.

      2018–2019 სასწავლო წლის მეორე სემესტრის დასაწყისში გადავწყვიტე ჩამომეყალიბებინა მხატვრული კითხვის წრე, რომელიც იმუშავებდა მეორე კლასელებისათვის. როგორც უკვე აღვნიშნე, წრის შეხვედრების მიზანია, კითხვის ტექნიკის დახვეწა–გაუმჯობესება, ცოდნის გაღრმავება,  კითხვისადმი პოზიტიური დამოკიდებულებების ჩამოყალიბება  და რაც მთავარია, წერითი უნარ–ჩვევების გამომუშავება. იქიდან გამომდინარე, რომ ამ ასაკობრივი ჯგუფისათვის დამახასიათებელია ფრუსტრაციის განცდა, მათვის კითხვა დიდ ძალისხმევას მოითხოვს, ბეზრდებათ და ნეგატივის წამახალისებელი მიზეზიც  კი ხდება. სწორედ ამიტომაც ,,მხატვრული კითვის წრე“, იმუშავებს იმისთვის, რომ კითხვა მოსწავლისთვის საინტერესო მოვლენად იქცეს.
           წრე რომ მოსწავლეებისათვის მიმზიდველი, საინტერესო, პოზიტიური ემოციებისა და გრძნობების წამახალისებელი ყოფილიყო, მათთან წინასწარ ჩავატარე კვლევა. ფოკუს ჯგუფმა გამოკვეთა ყველა ის საკითხი, რაც  გამოვიყენე ჭეშმარიტი, მათზე მორგებული აქტივობების დასაგეგმად.  რა თქმა უნდა ყოველი აქტივობა დაყრდნობილია ესგ–ს სასწავლო მიზნებსა და ინდიკატორებზე.

საწრეო მუშაობის დრო და ხანგრძლივობა:  ჩატარების დღე– პარასკევი; დრო– 1230–1315 ; ხანგრძლივობა– 45 წუთი; სამუშაო აუდიტორია–II კლასი

ლიტერატურულ წრეში გაერთიანებულები არიან:
მათე ციკოლია
ანასტასია ნიკოლაიშვილი
ბელა რუსიშვილი
საბა გელანტია
თეკლა მალანია
მარიამ სამხარაძე
მიხეილ დათვიაშვილი
ნინო მანაგაძე
ლუკა მამულაძე
ილია სიმსივე
გიორგი გოცაძე
ანდრია ბობოხია
ნიკოლოზ ქანთარია
ანი ჯაშიაშვილი
ანასტასია კაჭარავა
ნია აფაქიძე
  
                         საწრეო მუშაობის თემატურ–კალენდარული გეგმა

თვე და რიცხვი
სამუშაო პროგრამა
1. 02. 2019
საწრეო  მუშაობის მიზნის გაცნობა
08.02.
2019
წინადადებები   შინაარსის  მიხედვით. 
სხვადასხვა  ტიპის  წინადადებების  სწორად კითხვისა და წერის თექნიკის გამომუშავება.  
15.02.
2019
ლექსი    და    მოთხრობა
 ( თითოეულის გაცნობა, შესაბამისი ნაწარმოებებით და მათი შედარება–გაანალიზება)
ლექსებიდან : შალვა შუბლაძის ,,თეთრი გედები“; ნაზი თარგამაძის ,,სამშობლოს სიყვარული“.
მოთხრობებიდან–  იაკობ გოგებაშვილის ,, ჭიანჭველა და ფუტკარი“

22.02.
2019–15.03.2019
პერსონაჟს არსის ახსნა და გააზრება
ასტრიდ ლინდრგენის ,,პეპი გრძელიწინდას“ რამდენიმე თავის (I-XII) წაკითხვა და გააზრება.
იმის გათვალისწინებით, რომ ამ ეტაპზე, სახელმძღვანელო მათ ამ ნაწარმოების მონაკვეთებს სთავაზობს, ბავშვებს მიეცემათ შანსი გაეცნონ პეპის მხირული თავგადასავლის კიდევ რამდენიმე საინტერესო თავს.
22.03
.2019
პეპის მხიარული თავგადასავლებიდან, საყვარელი მონაკვეთების იმპროვიზაცია, საყვარელი ფრაზების, კომენტარებისა და რეპრიკების , საყვარელ დღიურში განთავსება“
ბოლოს, მულტფილმის ჩვენება (ვგეგმავ თეატრსაც, თუ ამ პერიოდში დაიდგა აღნიშნული ნაწარმოები)
29.03.
2019
იგავ–არაკის არსის გაცნობა;
უკეთ გასაგებად სულხან–საბას იგავის ,,კატის გაზრდილი ლომის“ გაცნობა.
იგავის გააზრება პრეზენტაციის ფონზე.
5.04.
2019
სულხან–საბას იგავის ,,კატის გაზრდილი ლომის“ ინსცენირებისთვის მზადება
12.04.
2019
სულხან–საბას იგავის ,,კატის გაზრდილი ლომის“ ინსცენირება.
19.05.
2019
ზღაპრის ფენომენის ახსნა, გაგება და გააზრება.
ქართული და უცხოური ზღაპრები.

თვალსაჩინოებისათვის:
ძველი ქართული მივიწყებული ზღაპრების კითხვა.
1.,,ამირანი“. ( შემდეგ მოვისმენთ– ეროსი მანჯგალაძის მიერ წაკითხულ ამირანს. 1968წ.
2.,,ბაქია კურდღელი“.მოვისმენთ ელენე ყიფშიძის წაკითხულს. 1970 წ.
26.04.
2019
3.,,გლეხი დათვი და მელა“ შემდეგ გავეცნობით  მერაბ  გეგეჭკორის მიერ წაკითხულს. 1972 წელი.
ბოლოს  მოსმენილის გაანალიზება და შეჯამება.
3.05.
2019–17.05.2019
უცხოური ზღაპრების კითხვა.
 ( ძმები გრიმების ,,ფუტკრების დედოფალი“, ,,ბროლის კოშკი“,    ,,ოქროს ჩიტი“    ,,ქონდრისკაცი“ )
24.05.
201
 ქართული ხალხური ზღაპრებისა უცხოური ზღაპრების შედარება. მსგავსებისა და განსხვავებების გამოკვეთა.

თემაზე მუშაობა ,,ჩემი საყვარელი ზღაპარი“.
31.05.
2019
 ჩემი საყვარელი ზღაპრის ილუსტრაციების შექმნა ,, ჩანაწერების დღიურში“
7.06.
2019–15,06.2019
 შემაჯამებელი მუშაობა- „მე და კითხვა“

რესურსები: 
·         ქართული ხალხური ზღაპრების წიგნები, 
·         ძმები გრიმების ზღაპრების კრებული; 
·         ,,ჩანაწერების დღიურისთვის– სქელყდიანი რვეული;
·         კომპიუტერი, პროექტორი, მონიტორი, ფოტოაპარატი;
·         დაფა, კალამი, თაბახის ფურცლები, თეთრი და ფერადი ცარცები.

                                                                                                         
24.01.2019.
  
  
               პირველი შეხვედრა: 01.02.2019

თემა: საწრეო მუშაობის მიზნის გაცნობა.
მიზანი:
ü  მხატვრული კითხვის არსის გაგება და გააზრება
ü  განსახილველი თემების გაცნობა
ü  საორგანიზაციო საკითხების მოგვარება
ü  ორგანიზების ფორმების გაგება–გააზრება
ü  საკუთარი პრიტეტების გამოხატვა. (რას ელიან წრის მეცადინეობიდან და რა არის მათვის მნიშვნელოვანი ამ კუთხით...)
როგორ წარიმართა პირველი საწრეო, სამუშაო შეხვედრა.
   მუშაობის დაწყებისთანავე კიდევ ერთხელ მივესალმე ჩემს მეორე კლასელებს, მივულოცე ხანგრძლივი საწრეო მუშაობის დაწყება და ვუსურვე ბევრი საინტერესო ფრაზის, გამოთქმის, მოთხრობის, ლექსის მოსმენა, გაგება და გააზრება. ბავშვები ძალიან მოტივირებულები იყვენენ. 16 მოციმციმე ინტერესით სავსე თვალი აკვირდებოდა მონიტორზე გამოსულ სლაიდს... ,,კეთილი იყოს თქვენი მობრძანება წიგნიერთა ბანაკში“.
აქტივობა 1. მოვისმინეთ ცნობილი გამოთქმები წიგნიერების შესახებ. ბავშვები დიდი რუდუნებით უსმენდნენ  და შიგადაშიგ არ მაცდიდნენ აქტივობის დასრულებას, სურდათ თვითონაც გამოეთვათ აზრი, ამიტომ მალევე გადავედი მეორე აქტივობაზე.                                                      
აქტივობა 2. ფორმატზე დახატული ,,მოლოდინების ხე“ შევმოსეთ ჩვენი მოლოდინებით. ბავშვებს დავურიგე ფოთლის ფორმის წებოვანი ფურცლები. შიგნით რამდენიმე სიტყვით უნდა გადმოეცათ, თუ რა მოლოდინები ჰქონდათ მხატვრული კითხვის წრესთან დაკავშირებით. 
აქტივობა 3.   16 სხვადასხვა მოსწავლის განსხვავებულმა  მოლოდინებმა,   ძალიან გამაბედნიერა, მივხვდი რომ ჩვენ ერთი მიზანი გვქონდა– გავიგოთ მეტი ლიტერატურის შესახებ. 
აქტივობა 4. ,,საყვარელი დღიურის“ შექმნა–გაფორმება.    დღიური ეს არის ჩვეულებრივი რვეული, ბლოკნოტი....რომლის ყდა, ფურცლები გავაფორმეთ ისე, რომ მეტად საინტერესო, ლამაზი და ფერადი ყოფილიყო ჩვენი მუშაობა მასში. დღიურში ვიმუშავებთ  ყოველი შეხვედრისას. შიგნით განვათავსებთ ჩვენს ემოციებს, შეხედულებებს, იმედებს, ოცნებებს, საყვარელი პერსონაჟის დახასიათებას, სურათებს....
აქტივობა 5.,, საყვარელ დღიურში“ პირველი შეხვედრის ჩანაწერების გაკეთება.
აქტივობა 6. შეავსონ რუბრიკა ,,ვიცოდი, გავიგე, მინდა ვიცოდე“.
რუბრიკა განვათავსეთ დღიურში, გავაფორმეთ და გავაფერადეთ.



მეორე შეხვედრა 8.02.2019
თემა: წინადადებები შინაარსის მიხედვით
მიზანი.:
Ø  წინადადების რაობის გაგება;
Ø  წერითი უნარ–ჩვევების განვითარება.

საწრეო მუშაობის მიმდინარეობა:  მეორე საწრეო შეხვედრა მეტად ნაყოფიერი აღმოჩნდა. ჩვენ გავეცანით წინადადებას და წინადადების სახეებს შინაარსის მიხედვით. იქიდან გამომდნარე, რომ პუნქტუაციური უნარ–ჩვევების გამომუშავება დაწყებით საფეხურზე უმნიშვნელოვანესია, ამ საკითხის განხილვისას დიდი ყურადღება მივაქციე სასვენი ნიშნების დასმის წესებს, წინადადების ბოლოს.
აქტივობა 1. გამოწვევის ფაზე.   დაფაზე დავხატე დიდი წრე, შიგნით ჩავწერე სიტყვა ,,წინადადება“. წრეს გარშემო დავუხატეთ ისრები. ბავშვებს მივეცი დავალება, მოეფიქრებინათ სხვადასხვა სახის წინადადებები, დაეწერათ წებოვან ფურცლებზე და შეგვემოსა ჩვენი სქემა. მოცემული აქტივობის დახმარებით დავიწყე ძირითადი საკვანძო საკითხვების განხილვა მინი ლექციის დახმარებით.
აქტივობა 2. მინი ლექცია თემაზე– რა არის წინადადება? რამდენგვარია წინადადება შინაარსის მიხედვით? როგორ უნდა გავარჩიოთ სხვადასხვა შინაარსის წინადადებები ერთმანეთისაგან;  რომელი სასვენი ნიშნები გამოიყენება წინადადების ბოლოს.
აქტივობა 3. მასალის განმტკიცება. ახალი საკითხების განმტკიცების მიზნით გამოვიყენე დაფაზე მუშაობა.
აქტივობა 4.  შევავსეთ რუბრიკა ,,ვიცოდი, ვისწავლე, მინდა ვიცოდე“
აქტივობა 5. „საყვარელი დღიურის“ შევსება გაკვეთილზე შესწავლილი საკითხებით.


                                                         მესამე შეხვედრა – 15.02.2019

თემა: ლექსი და პროზა
მიზანი– მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
Ø  პროზისა და ლექსის გარჩევა.
Ø   განმარტოს რა არის ლექსი, რა არის პროზა?
Ø   ნაწარმოებების შედარება–გაანალიზება
Ø   გამოუმუშავდეს მაღალი სააზროვნო უნარები

აქტივობა 1. გამოწვევა
Ø  დაფა გავყავი ორ ნაწილად, ერთ მხარეს დავაწერე  ლექსი, მეორეზე– მოთხრობა.
 დავსვი კითხვა, რა იცოდნენ მათ ამ ორი ტერმინის შესახებ? რა განსხვავება და რა მსგავსება შეინიშნებოდა მათ შორის?.
Ø  პასუხებისთვის დავურიგე წებოვანი ფურცლები და მივეცი 5 წუთი.
Ø  პასუხები გავაკარი დაფის ნაწილზე. (უკუკავშირისთვის მხოლოდ ის ვუთხარი, რომ საკითხების განხილვის მერე, თავად შეაფასებდნენ რამდენად სწორად გასცეს პასუხები ჩემ მიერ დასმულ კითხვებს.

აქტივობა 2. ,, ლექსი და მოთხრობა“

მინი ლექცია, პრეზენტაციის ფონზე.  ლექციის მეშვეობით მოსწავლეებს ავუხსენი ლექსისა და მოთხრობის არსი, განსხვავებები და მსგავსებები, შემდეგ კი გავაკეთე უკუკავშირი პირველ აქტივობასთან დაკავშირებით. გამოვკვეთეთ  სწორი პასუხები.

აქტივობა 3. ახალი მასალის განმტკიცება

განმტკიცება მოვახდინეთ კონკრეტული ნაწარმოებების განხილვით.
გავეცანით:  ლექსებიდან– შალვა შუბლაძის ,,თეთრ გედებს“, ნაზი თარგამაძის     ,,სამშობლოს სიყვარულს“ ; მოთხრობებიდან  გოგებაშვილის ,,ჭიანჭველასა და ფუტკარს“

აქტივობა 4.

შევაჯამეთ რიგით მესამე საწრეო მუშაობა– ,,ვიცოდი, გავიე, მინდა ვიცოდე“



მეოთხე  შეხვედრა 22.02.2019

       მეოთხე საწრეო შეხვედრაზე დავიწყეთ  ასტრიდ ლინდგრენის ,,პეპი გრძელიწინდის“ გაცნობა. მოგახსენებთ, რომ მეორე კლასის ქართულის სახელმძღვანელოში შევისწავლეთ აღნიშნული ნაწარმოების მცირე ნაწილი. ბავშვებში მთავარმა გმირმა დიდი ინტერესი და პოპულარობა მოიპოვა. შესაბამისად, ამ ნაწარმოების დაწყებამ გამოიწვია უდიდესი სიხარული მოსწავლეების გულებში.
მიზანი:
Ø  ასტრიდ ლინდგრენის ბიოგრაფიის გაცნობა
Ø  პეპის თავბრუდამხვევი ცხოვრების  I-IV თავის გაცნობა
Ø  შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბება.
Ø  კითხვისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბება
წრეზე გამოყენებული აქტივობები:
აქტივობა 1.
მეთოდი: სადემონსტრაციო.
დაფაზე გაკრული გვქონდა სახელი პეპი. ბავშვებს დაურიგდათ წებოვანი ფურცლები.
ფურცელზე უნდა გადმოეტანათ ის ემოცია რომელიც გაუჩნდათ ამ სახელის გაგონებისას. დავალების დასრულებისას, წებოვანი ფურცლები გავაკარით დაფაზე.
კითხვა–პასუხის რეჟიმში–
რა გვსმენია ასტრიდ ლინდგრენზე და მის პერსონაჟებზე?
როდის გავიცანით პირველად პეპის პერსონაჟი?
თქვენი აზრით როგორ შეიძლება გამოიყურებოდეს პეპი? როგორი ხასიათის იქნება?
აქტივობა 2. ,,მინი ლექცია“
ასტრიდ ლინდგრენის ბიოგრაფიის გაცნობა.
აქტივობა 3. ,,პაუზებით კითხვა“
გავეცანით ნაწარმოების I-II-III-IV
აქტივობა 4. ,,წარმოსახვის 10 წუთი“
ბავშვებმა მოსმენილი, წაკითხული ეპიზოდებიდან აარჩიეს მათთვის საინტერესო და გადმოსცეს ნახატით.
აქტივობა 5.
ნამუშევრების პრეზენტაცია
მეოთხე საწრეო მუშაობის შედეგი
გავეცანით:
Ø  ასტრიდ ლინდგრენის ბიოგრაფიას;
Ø  პეპის თავბრუდამხვევი ცხოვრების  I-IV თავს
ხელი შევუწყეთ:
Ø  შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბებას.
Ø  კითხვისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბებას



მეხუთე  შეხვედრა. 1.03.2019 წელი


მიზანი:
Ø  ასტრიდ ლინდგრენის ბიოგრაფიის შეჯამება
Ø  პეპის თავბრუდამხვევი ცხოვრების  V-VI თავის გაცნობა
Ø  შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბება.
Ø  კითხვისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბება

აქტივობა 1. კითხვა პასუხის რეჟიმში გავიხსენეთ განვლილი თავები, პეპისთან დაკავშირებული ეპიზოდები და რაც მთავარია ამ არაჩვეულებრივი ნაწარმოების შემქმნელის ბიოგრაფიული ცნობები.
აქტივობა 2. პაუზებით კითხვით გავეცანით შემდეგ თავებს: ,,პეპი ფუღუროში ძვრება“, ,,პეპი ექსკურსიას აწყობს“.
აქტივობა 3. შევქმენით საყვარელი ეპიზოდის ილუსტრაციები.

მეხუთე საწრეო მუშაობის შედეგი
გავეცანით:
Ø  ასტრიდ ლინდგრენის ბიოგრაფია შევაჯამეთ
Ø   გავეცანით პეპის თავბრუდამხვევი ცხოვრების  I-IV თავს.
ხელი შევუწყეთ:
Ø  შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბებას.
Ø  კითხვისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბებას




მეექვსე  შეხვედრა. 15.03.2019 წელი.
მიზანი:
Ø  პეპის თავბრუდამხვევი ცხოვრების  VII-IX  თავის გაცნობა.
Ø  შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბება.
Ø  კითხვისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბება.


აქტივობა 1. როლური თამაშის დახმარებით წავიკითხეთ  ,,პეპი გრძელიწინდას“   VII და  VIII თავი. 

აქტივობა 2.  დისკუსია თემაზე   ,,ცირკის დადებითი და უარყოფითი მხარე“

აქტივობა 3. სადისკუსიო თემასთან დაკავშირებით შევქმენით ჩანახატები.

მეოთხე საწრეო მუშაობის შედეგი
გავეცანით:
Ø  წავიკითხეთ პეპის თავბრუდამხვევი ცხოვრების  VII-IX თავი.
ხელი შევუწყეთ:
Ø  შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბებას.
Ø  კითხვისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბებას





მეშვიდე შეხვედრა. 22.03.2019

მიზანი:

Ø  პეპის თავბრუდამხვევი ცხოვრების  X-XI-XII თავის გაცნობა.
Ø  შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბება.
Ø  კითხვისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბება.

აქტივობა 1. პერსონაჟის რუკის შედგენა. (ანიკა, ტომი, პეპი) გამეორებისა და საკითხის გახსენებისთვის.

აქტივობა 2. გამომეტყველებითი კითხვით გავეცანით პეპის შემდგომ სამ თავს.

აქტივობა 3. ტექსტზე მუშაობა. გამოვყავით ჩვენთვის საინტერესო ეპიზოდი ჩანაწერების დღიურში და შევეცადეთ გადმოგვეცა არგუმენტებით რატომ მოგვეწონა
ეს ეპიზოდი.

აქტივობა  4. თემის დასასრულს,  საყვარელი პერსონაჟის შექმნა სხვადასხვა მასალის გამოყენებით.

მეოთხე საწრეო მუშაობის შედეგი
გავეცანით:
Ø  წავიკითხეთ პეპის თავბრუდამხვევი ცხოვრების  X-XI-XII თავი
ხელი შევუწყეთ:
Ø  შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბებას.
Ø  კითხვისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბებას








მეცხრე შეხვედრა.  29.03. 2019 წელი

მიზანი:

Ø  იგავ–არაკის არსის გაცნობა პრეზენტაციის ფონზე
Ø  სულხან საბასთან დაკავშირებული მნიშვნელოვანი საკითხების გაცნობა.
Ø  იგავის ,,კატის გაზრდილი ლომის“ წაკითხვა და შემდეგ ანიმაციური ფილმის ჩვენება.


აქტივობა 1.  ,,ფიქრის დრო“
პროექტორის გამოჩენამ და სლაიდზე გამოსახულმა ერთმა სიტყვამ ,,იგავ–არაკმა“ დიდი აურზაური გამოიწვია კლასში. ახალმა თემამ, ფიქრის დრომ და საინტერესო აქტივობამ, ბავშვები საოცრად გააკვირვა.
ბავშვებს ხელში მივეცი ფერადი ცარცები, რათა დაფაზე თითოეულს დაეფიქსირებინა თავის აზრი, იმაზე თუ რა იცოდნენ იგავ–არაკის შესახებ.
აქტივობა 2. „’იგავ–არაკისა და მასთან მჭიდროთ დაკავშირებული სულხან–საბას ბიოგრაფიული ცნობების გაცნობა“. პრეზენტაცია.
აქტივობა 3. წავიკითხეთ ,,კატის გაზრდილი ლომი“  და შევქმენით პერსონაჟების რუკა.
აქტივობა 4. დისკუსია თემაზე ,,დაუნახავი ადამიანი“
 მეცხრე საწრეო მუშაობის შედეგი
გავეცანით:
Ø  იგავ–არაკის განმარტებასა და ცნობილი მეიგავის სულხან–საბა ორბელიანის ბიოგრაფიას.
Ø  წავიკითხეთ ცნობილი იგავი ,,კატის გაზრდილი ლომი“
Ø  ვიმსჯელეთ მეტად მნიშვნელოვან საკითხზე ,,დაუნახავი ადამიანი“
ხელი შევუწყეთ:
Ø  შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბებას.

Ø  კითხვისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბებას


მეათე შეხვედრა. 1.03.2019 წელი


მიზანი:
Ø  ასტრიდ ლინდგრენის ბიოგრაფიის შეჯამება
Ø  პეპის თავბრუდამხვევი ცხოვრების  V-VI თავის გაცნობა
Ø  შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბება.
Ø  კითხვისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბება

აქტივობა 1. კითხვა პასუხის რეჟიმში გავიხსენეთ განვლილი თავები, პეპისთან დაკავშირებული ეპიზოდები და რაც მთავარია ამ არაჩვეულებრივი ნაწარმოების შემქმნელის ბიოგრაფიული ცნობები.
აქტივობა 2. პაუზებით კითხვით გავეცანით შემდეგ თავებს: ,,პეპი ფუღუროში ძვრება“, ,,პეპი ექსკურსიას აწყობს“.
აქტივობა 3. შევქმენით საყვარელი ეპიზოდის ილუსტრაციები.

მეხუთე საწრეო მუშაობის შედეგი
გავეცანით:
Ø  ასტრიდ ლინდგრენის ბიოგრაფია შევაჯამეთ
Ø   გავეცანით პეპის თავბრუდამხვევი ცხოვრების  I-IV თავს.
ხელი შევუწყეთ:
Ø  შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბებას.
Ø  კითხვისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბებას




მეთერთმეტე შეხვედრა. 15.03.2019 წელი.
მიზანი:
Ø  პეპის თავბრუდამხვევი ცხოვრების  VII-IX  თავის გაცნობა.
Ø  შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბება.
Ø  კითხვისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბება.


აქტივობა 1. როლური თამაშის დახმარებით წავიკითხეთ  ,,პეპი გრძელიწინდას“   VII და  VIII თავი. 

აქტივობა 2.  დისკუსია თემაზე   ,,ცირკის დადებითი და უარყოფითი მხარე“

აქტივობა 3. სადისკუსიო თემასთან დაკავშირებით შევქმენით ჩანახატები.

მეოთხე საწრეო მუშაობის შედეგი
გავეცანით:
Ø  წავიკითხეთ პეპის თავბრუდამხვევი ცხოვრების  VII-IX თავი.
ხელი შევუწყეთ:
Ø  შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბებას.
Ø  კითხვისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბებას





მეთორმეტე შეხვედრა. 22.03.2019

მიზანი:

Ø  პეპის თავბრუდამხვევი ცხოვრების  X-XI-XII თავის გაცნობა.
Ø  შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბება.
Ø  კითხვისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბება.

აქტივობა 1. პერსონაჟის რუკის შედგენა. (ანიკა, ტომი, პეპი) გამეორებისა და საკითხის გახსენებისთვის.

აქტივობა 2. გამომეტყველებითი კითხვით გავეცანით პეპის შემდგომ სამ თავს.

აქტივობა 3. ტექსტზე მუშაობა. გამოვყავით ჩვენთვის საინტერესო ეპიზოდი ჩანაწერების დღიურში და შევეცადეთ გადმოგვეცა არგუმენტებით რატომ მოგვეწონა
ეს ეპიზოდი.

აქტივობა  4. თემის დასასრულს,  საყვარელი პერსონაჟის შექმნა სხვადასხვა მასალის გამოყენებით.

მეოთხე საწრეო მუშაობის შედეგი
გავეცანით:
Ø  წავიკითხეთ პეპის თავბრუდამხვევი ცხოვრების  X-XI-XII თავი
ხელი შევუწყეთ:
Ø  შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბებას.
Ø  კითხვისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბებას








მეცამეტე შეხვედრა.  29.03. 2019 წელი

მიზანი:

Ø  იგავ–არაკის არსის გაცნობა პრეზენტაციის ფონზე
Ø  სულხან საბასთან დაკავშირებული მნიშვნელოვანი საკითხების გაცნობა.
Ø  იგავის ,,კატის გაზრდილი ლომის“ წაკითხვა და შემდეგ ანიმაციური ფილმის ჩვენება.


აქტივობა 1.  ,,ფიქრის დრო“
პროექტორის გამოჩენამ და სლაიდზე გამოსახულმა ერთმა სიტყვამ ,,იგავ–არაკმა“ დიდი აურზაური გამოიწვია კლასში. ახალმა თემამ, ფიქრის დრომ და საინტერესო აქტივობამ, ბავშვები საოცრად გააკვირვა.
ბავშვებს ხელში მივეცი ფერადი ცარცები, რათა დაფაზე თითოეულს დაეფიქსირებინა თავის აზრი, იმაზე თუ რა იცოდნენ იგავ–არაკის შესახებ.
აქტივობა 2. „’იგავ–არაკისა და მასთან მჭიდროთ დაკავშირებული სულხან–საბას ბიოგრაფიული ცნობების გაცნობა“. პრეზენტაცია.
აქტივობა 3. წავიკითხეთ ,,კატის გაზრდილი ლომი“  და შევქმენით პერსონაჟების რუკა.
აქტივობა 4. დისკუსია თემაზე ,,დაუნახავი ადამიანი“
 მეცხრე საწრეო მუშაობის შედეგი
გავეცანით:
Ø  იგავ–არაკის განმარტებასა და ცნობილი მეიგავის სულხან–საბა ორბელიანის ბიოგრაფიას.
Ø  წავიკითხეთ ცნობილი იგავი ,,კატის გაზრდილი ლომი“
Ø  ვიმსჯელეთ მეტად მნიშვნელოვან საკითხზე ,,დაუნახავი ადამიანი“
ხელი შევუწყეთ:
Ø  შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბებას.
Ø  კითხვისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბებას


მეთოთხმეტე  შეხვედრა. 1.03.2019 წელი


მიზანი:
Ø  ასტრიდ ლინდგრენის ბიოგრაფიის შეჯამება
Ø  პეპის თავბრუდამხვევი ცხოვრების  V-VI თავის გაცნობა
Ø  შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბება.
Ø  კითხვისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბება

აქტივობა 1. კითხვა პასუხის რეჟიმში გავიხსენეთ განვლილი თავები, პეპისთან დაკავშირებული ეპიზოდები და რაც მთავარია ამ არაჩვეულებრივი ნაწარმოების შემქმნელის ბიოგრაფიული ცნობები.
აქტივობა 2. პაუზებით კითხვით გავეცანით შემდეგ თავებს: ,,პეპი ფუღუროში ძვრება“, ,,პეპი ექსკურსიას აწყობს“.
აქტივობა 3. შევქმენით საყვარელი ეპიზოდის ილუსტრაციები.

მეხუთე საწრეო მუშაობის შედეგი
გავეცანით:
Ø  ასტრიდ ლინდგრენის ბიოგრაფია შევაჯამეთ
Ø   გავეცანით პეპის თავბრუდამხვევი ცხოვრების  I-IV თავს.
ხელი შევუწყეთ:
Ø  შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბებას.
Ø  კითხვისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბებას




მეთხუთმეტე  შეხვედრა. 15.03.2019 წელი.
მიზანი:
Ø  პეპის თავბრუდამხვევი ცხოვრების  VII-IX  თავის გაცნობა.
Ø  შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბება.
Ø  კითხვისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბება.


აქტივობა 1. როლური თამაშის დახმარებით წავიკითხეთ  ,,პეპი გრძელიწინდას“   VII და  VIII თავი. 

აქტივობა 2.  დისკუსია თემაზე   ,,ცირკის დადებითი და უარყოფითი მხარე“

აქტივობა 3. სადისკუსიო თემასთან დაკავშირებით შევქმენით ჩანახატები.

მეოთხე საწრეო მუშაობის შედეგი
გავეცანით:
Ø  წავიკითხეთ პეპის თავბრუდამხვევი ცხოვრების  VII-IX თავი.
ხელი შევუწყეთ:
Ø  შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბებას.
Ø  კითხვისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბებას





მეთექვსმეტე  შეხვედრა. 22.03.2019

მიზანი:

Ø  პეპის თავბრუდამხვევი ცხოვრების  X-XI-XII თავის გაცნობა.
Ø  შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბება.
Ø  კითხვისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბება.

აქტივობა 1. პერსონაჟის რუკის შედგენა. (ანიკა, ტომი, პეპი) გამეორებისა და საკითხის გახსენებისთვის.

აქტივობა 2. გამომეტყველებითი კითხვით გავეცანით პეპის შემდგომ სამ თავს.

აქტივობა 3. ტექსტზე მუშაობა. გამოვყავით ჩვენთვის საინტერესო ეპიზოდი ჩანაწერების დღიურში და შევეცადეთ გადმოგვეცა არგუმენტებით რატომ მოგვეწონა
ეს ეპიზოდი.

აქტივობა  4. თემის დასასრულს,  საყვარელი პერსონაჟის შექმნა სხვადასხვა მასალის გამოყენებით.

მეოთხე საწრეო მუშაობის შედეგი
გავეცანით:
Ø  წავიკითხეთ პეპის თავბრუდამხვევი ცხოვრების  X-XI-XII თავი
ხელი შევუწყეთ:
Ø  შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბებას.
Ø  კითხვისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბებას


                                          მეჩვიდმეტე  შეხვედრა.  29.03. 2019 წელი

მიზანი:

Ø  იგავ–არაკის არსის გაცნობა პრეზენტაციის ფონზე
Ø  სულხან საბასთან დაკავშირებული მნიშვნელოვანი საკითხების გაცნობა.
Ø  იგავის ,,კატის გაზრდილი ლომის“ წაკითხვა და შემდეგ ანიმაციური ფილმის ჩვენება.


აქტივობა 1.  ,,ფიქრის დრო“
პროექტორის გამოჩენამ და სლაიდზე გამოსახულმა ერთმა სიტყვამ ,,იგავ–არაკმა“ დიდი აურზაური გამოიწვია კლასში. ახალმა თემამ, ფიქრის დრომ და საინტერესო აქტივობამ, ბავშვები საოცრად გააკვირვა.
ბავშვებს ხელში მივეცი ფერადი ცარცები, რათა დაფაზე თითოეულს დაეფიქსირებინა თავის აზრი, იმაზე თუ რა იცოდნენ იგავ–არაკის შესახებ.
აქტივობა 2. „’იგავ–არაკისა და მასთან მჭიდროთ დაკავშირებული სულხან–საბას ბიოგრაფიული ცნობების გაცნობა“. პრეზენტაცია.
აქტივობა 3. წავიკითხეთ ,,კატის გაზრდილი ლომი“  და შევქმენით პერსონაჟების რუკა.
აქტივობა 4. დისკუსია თემაზე ,,დაუნახავი ადამიანი“
 მეცხრე საწრეო მუშაობის შედეგი
გავეცანით:
Ø  იგავ–არაკის განმარტებასა და ცნობილი მეიგავის სულხან–საბა ორბელიანის ბიოგრაფიას.
Ø  წავიკითხეთ ცნობილი იგავი ,,კატის გაზრდილი ლომი“
Ø  ვიმსჯელეთ მეტად მნიშვნელოვან საკითხზე ,,დაუნახავი ადამიანი“
ხელი შევუწყეთ:
Ø  შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბებას.
Ø  კითხვისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბებას




         
მეთვრამეტე   შეხვედრა. 1.03.2019 წელი


მიზანი:
Ø  ასტრიდ ლინდგრენის ბიოგრაფიის შეჯამება
Ø  პეპის თავბრუდამხვევი ცხოვრების  V-VI თავის გაცნობა
Ø  შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბება.
Ø  კითხვისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბება

აქტივობა 1. კითხვა პასუხის რეჟიმში გავიხსენეთ განვლილი თავები, პეპისთან დაკავშირებული ეპიზოდები და რაც მთავარია ამ არაჩვეულებრივი ნაწარმოების შემქმნელის ბიოგრაფიული ცნობები.
აქტივობა 2. პაუზებით კითხვით გავეცანით შემდეგ თავებს: ,,პეპი ფუღუროში ძვრება“, ,,პეპი ექსკურსიას აწყობს“.
აქტივობა 3. შევქმენით საყვარელი ეპიზოდის ილუსტრაციები.

მეხუთე საწრეო მუშაობის შედეგი
გავეცანით:
Ø  ასტრიდ ლინდგრენის ბიოგრაფია შევაჯამეთ
Ø   გავეცანით პეპის თავბრუდამხვევი ცხოვრების  I-IV თავს.
ხელი შევუწყეთ:
Ø  შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბებას.
Ø  კითხვისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბებას




მეცხრამეტე შეხვედრა. 15.03.2019 წელი.
მიზანი:
Ø  პეპის თავბრუდამხვევი ცხოვრების  VII-IX  თავის გაცნობა.
Ø  შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბება.
Ø  კითხვისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბება.


აქტივობა 1. როლური თამაშის დახმარებით წავიკითხეთ  ,,პეპი გრძელიწინდას“   VII და  VIII თავი. 

აქტივობა 2.  დისკუსია თემაზე   ,,ცირკის დადებითი და უარყოფითი მხარე“

აქტივობა 3. სადისკუსიო თემასთან დაკავშირებით შევქმენით ჩანახატები.

მეოთხე საწრეო მუშაობის შედეგი
გავეცანით:
Ø  წავიკითხეთ პეპის თავბრუდამხვევი ცხოვრების  VII-IX თავი.
ხელი შევუწყეთ:
Ø  შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბებას.
Ø  კითხვისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბებას





მეოცე  შეხვედრა. 22.03.2019

მიზანი:

Ø  პეპის თავბრუდამხვევი ცხოვრების  X-XI-XII თავის გაცნობა.
Ø  შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბება.
Ø  კითხვისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბება.

აქტივობა 1. პერსონაჟის რუკის შედგენა. (ანიკა, ტომი, პეპი) გამეორებისა და საკითხის გახსენებისთვის.

აქტივობა 2. გამომეტყველებითი კითხვით გავეცანით პეპის შემდგომ სამ თავს.

აქტივობა 3. ტექსტზე მუშაობა. გამოვყავით ჩვენთვის საინტერესო ეპიზოდი ჩანაწერების დღიურში და შევეცადეთ გადმოგვეცა არგუმენტებით რატომ მოგვეწონა
ეს ეპიზოდი.

აქტივობა  4. თემის დასასრულს,  საყვარელი პერსონაჟის შექმნა სხვადასხვა მასალის გამოყენებით.

მეოთხე საწრეო მუშაობის შედეგი
გავეცანით:
Ø  წავიკითხეთ პეპის თავბრუდამხვევი ცხოვრების  X-XI-XII თავი
ხელი შევუწყეთ:
Ø  შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბებას.
Ø  კითხვისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბებას



                                            ოცდამეერთე   შეხვედრა.  29.03. 2019 წელი

მიზანი:

Ø  იგავ–არაკის არსის გაცნობა პრეზენტაციის ფონზე
Ø  სულხან საბასთან დაკავშირებული მნიშვნელოვანი საკითხების გაცნობა.
Ø  იგავის ,,კატის გაზრდილი ლომის“ წაკითხვა და შემდეგ ანიმაციური ფილმის ჩვენება.


აქტივობა 1.  ,,ფიქრის დრო“
პროექტორის გამოჩენამ და სლაიდზე გამოსახულმა ერთმა სიტყვამ ,,იგავ–არაკმა“ დიდი აურზაური გამოიწვია კლასში. ახალმა თემამ, ფიქრის დრომ და საინტერესო აქტივობამ, ბავშვები საოცრად გააკვირვა.
ბავშვებს ხელში მივეცი ფერადი ცარცები, რათა დაფაზე თითოეულს დაეფიქსირებინა თავის აზრი, იმაზე თუ რა იცოდნენ იგავ–არაკის შესახებ.
აქტივობა 2. „’იგავ–არაკისა და მასთან მჭიდროთ დაკავშირებული სულხან–საბას ბიოგრაფიული ცნობების გაცნობა“. პრეზენტაცია.
აქტივობა 3. წავიკითხეთ ,,კატის გაზრდილი ლომი“  და შევქმენით პერსონაჟების რუკა.
აქტივობა 4. დისკუსია თემაზე ,,დაუნახავი ადამიანი“
 მეცხრე საწრეო მუშაობის შედეგი
გავეცანით:
Ø  იგავ–არაკის განმარტებასა და ცნობილი მეიგავის სულხან–საბა ორბელიანის ბიოგრაფიას.
Ø  წავიკითხეთ ცნობილი იგავი ,,კატის გაზრდილი ლომი“
Ø  ვიმსჯელეთ მეტად მნიშვნელოვან საკითხზე ,,დაუნახავი ადამიანი“
ხელი შევუწყეთ:
Ø  შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბებას.
Ø  კითხვისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბებას



ოცდამეორე  შეხვედრა 5.04.2019 წელი
მ      მიზანი: იგავ–არაკის ,,კატის გაზრდილი ლომის" ინსცენირებისთვის მოვემზადოთ

       აქტივობა 1. კიდევ ერთხელ წავიკითხეთ, გავიხსენეთ აღნიშნული იგავ–არაკი.  გამოვყავით თითოეული პერსონაჟის სიტყვები და შემდეგ შევქმენით კომიქსი.
ა      აქტივობა 2. გამოვჭერით ნიღბები კატისა და ლომის გამოსახულებით. ნიღაბს გავუკეთეთ ნახატები და საბნევი, თავზე დასამაგრებლად.
            აქტივობა 3. მივმართეთ მნეს, კიბისათვის, ხის ასოციაციის შესაქმნელად და შემდეგ ფერადი ქაღალდებით დავამსგავსეთ ხეს. 
       მეათე საწრეო მუშაობის შედეგი: მოვემზადეთ იგავ–არაკის ინსცენირებისთვის.



ოცდამესამე შხვედრა  12.04.2019 წელი
მიზანი: სულხან–საბას იგავის ,,კატის გაზრდილი ლომის“ ინსცენირება.

       ოცდამეორე საწრეო შხვედრაზე, მოვემზადეთ ინსცენირებისთვის, გამოვყავით პერსონაჟის სიტყვები და შევქმენით კომიქსები; გამოვჭერით ნიღბები კატისა და ლომის გამოსახულებით; მოვაწყეთ სცენა.
       უკვე ოცდამესამე შეხვედრაზე გადავიმეორეთ პერსონაჟების სიტყვები, გავიყავით როლები და  შევუდექით  სულხან–საბა ორბელიანის იგავ–არაკის ,,კატის გაზრდილი ლომის" ინსცენირებას. 
        ბავშვებს ძლიან მოეწონათ როლებში მუშაობა. დიდი რუდუნებითა და მონდომებით ართმევდნენ თავს დაკისრებულ მოვალეობს. ისეთ ბავშვებიც ჩაერთვნენ აქტივობაში ვინც საერთოდ თავს იკავებს მსგავს აქტივობებში მონაწილეობისაგან.
          ოცდამესამე საწრეო მუშაობის შედეგი:  ბავშვებმა დადგეს სულხან–საბა ორბელიანის ,,კატის გაზრდილი ლომი".


                                                       




                                                       ოცდამეოთხე შეხვედრა  19. 04.2019 წელი

მიზანი: ზღაპრის ფენომენის ახსნა, გაგება და გააზრება.
        ოცდამეოთხე შეხვედრაზე გავეცანით ზღაპრის ფენომენს. განვასხვავეთ ერთმანეთისაგან ქართული და უცხორუ ზღაპრები. ბავშვებმა მოიყვანეს მაგალითები და გამოკვეთეს საყვარელი ზღაპრის გმირიც. ზღაპრის არსი რომ უკეთ გაეაზრებინათ წავიკითხეთ ძველი მივიწყებული ზღაპრები. მოვისმინეთ:

1.,,ამირანი“. ( შემდეგ მოვისმენთ– ეროსი მანჯგალაძის მიერ წაკითხულ ამირანს. 1968წ.
2.,,ბაქია კურდღელი“.მოვისმენთ ელენე ყიფშიძის წაკითხულს. 1970 წ.
     შეიძლება ითქვას, რომ ეს შეხვედრა ყველაზე დასამახსოვრებელი და საინტერესო იყო ბავშვებისთვის. არ სურდათ წრის დასრულება. ითხოვდნენ და ითხოვდნენ სხვადასხვა ზღაპრების გაცნობასა და მოსმენას.

შედეგი: ბავშვებმა გაიგეს და გაიაზრეს ზღაპრის არსი; წაიკითხეს რამდენიმე ზღაპარი და მოისმინეს ცნობილი ადამიანების მიერ წაკითხული ,,ამირანი" და ,,ბაქია კურდღელი".




ოცდამეხუთე შეხვედრა. 26.04. 2019 წელი.

მიზანი:
წავიკითხოთ ,,გლეხი დათვი და მელა“. 
მოვისმინოთ მერაბ  გეგეჭკორის მიერ წაკითხული ,,გლეხი, დათვი და მელა". 1972 წელს შესრულებული.

აქტივობის აღწერა: საწრეო შეხვედრა დავიწყე მიზნისა და თემის გაცნობით.  გამოწვევის მიზნით, ბავშვებს ვკითხე, ვინმემ ხომ არ იცოდა ვინ იყო მერაბ გეგჭკორი, მოუსმენიათ თუ არა მის მიერ წაკითხული ზღაპრები, მოთხრობები და ლექსები? ბავშვებიდან ერთი აღმოჩნდა, ვისაც მოსმენილი ჰქონდა მის მიერ წაკითხული ,,გლეხი, დათვი და მელა". მოსწავლემ იმდენად ემოციურად  გადმოსცა თავისი შთაბეჭდილებები რომ ბავშვები სულმოუთქმელად ელოდნენ აქტივობის დაწყებას.   წინასწარ ამოობეჭდილი ზღაპარი ბავშვებს დავურიგე და დავიწყეთ პაუზებით კითხვა. აღმოჩენილი უცხო სიტყვებისა და ფრაზების განმარტებას ვწერდით დაფაზე. ზღაპრის წაკითხვის შემდეგ, მოვისმინეთ მერაბ გეგეჭკორის მიერ წაკითხული ,,გლეხი, დათვი და მელა", რომელიც შესრულებულია 1972 წელს.
      ბავშვებმა შთაბეჭდილებები გადმოსცეს წერილობით, ,,საყვარელ დღიურში" და გამოთქვეს სურვილი, მოესმინათ მერაბ გეგჭკორის მიერ შესრულებული სხვა რომელიმე ნაწარმოები.

 შედეგი: წავიკითხეთ ,,გლეხი დათვი და მელა“. 
მოვისმინეთ მერაბ  გეგეჭკორის მიერ წაკითხული ,,გლეხი, დათვი და მელა". 1972 წელს შესრულებული.




  ოცდამეექვსე შეხვედრა 3.05.2019 წელი

მიზანი:  უცხოური ზღაპრების კითხვა. გაგება–გააზრება.
თემა:  ძმები გრიმების ,,ფუტკრების დედოფალი“, 

აქტივობის აღწერა: შეხვედრის დასაწყისში, ბავშვებმა შეაჯამეს წინა შეხვედრაზე მიღებული ცოდნა გამოცდილება. შემდეგ, შემთხვევითი შერჩევით, დავაჯგუფე ბავშვები ოთხ ჯგუფად და მივეცი დავალება თითოეულ ჯგუფს ჩუმად წაეკითხათ ძმები გრიმების ,,ფუტკრების დედოფლის" ცალკეული ეპიზოდი: პირველ ჯგუფს – ,,ფუტკრების დედოფლის პირველი ეპიზოდი ; მეორე ჯგუფს– ,,ფუტკრების დედოფლის მეორე ეპიზოდი; მესამე ჯგუფს–,,ფუტკრების დედოფლის მესამე ეპიზოდი; მეოთხე ჯგუფს–,,,ფუტკრების დედოფლის მეოთხე ეპიზოდი.  დავალების შესრულების  შემდეგ, ბავშვებს ჯგუფებში გავათვლევინე: პირველი, მეორე, მესამე, მეოთხე  და პირველები ერთად, მეორეები ერთად, მესამები ერთად და მეოთხეები ერთად დავაჯგუფე. ჯგუფებიდან წამოსულ წევრებს დაევალათ ახალ შექმნილ ჯგუფებში გადაეტანათ ინფორმაცია, რა წაიკითხეს მშობლიურ ჯგუფში. საერთო ჯამში აღმოჩნდა, რომ თითოეულმა ბავშვმა იცოდაზღაპრის შინაარსი.  მიღებული ცოდნის შეჯამების მიზნით, ბავშვები დავაბრუნე მშობლიურ ჯფუფებში და წავაკითხე ხმამაღლა, რიგ–რიგობით ზღაპრის ეპიზოდები.  ტექსტის გაგება–გააზრების მიზნით, დავახასიათეთ პერსონაჟები და გამოვკვეთეთ ძირითადი პრობლემური საკითხი.

შეხვედრის შედეგი: წავიკითხეთ ძმები გრიმების ,,ფუტკრების დედოფალი“, ,,ბროლის კოშკი“,    ,,ოქროს ჩიტი“    ,,ქონდრის კაცი“; მოვახდინეთ ტექსტების გაგება–გააზრება.



ოცდამეშვიდე შეხვედრა  10.05. 2019 წელი

მიზანი:  უცხოური ზღაპრების კითხვა. გაგება–გააზრება.

თემა: ძმები გრიმების ,,ბროლის კოშკი“,    ,,ოქროს ჩიტი“ 

აქტივობის აღწერა: შეხვედრის დასაწყისში, ბავშვებმა შეაჯამეს წინა შეხვედრაზე მიღებული ცოდნა გამოცდილება. შემდეგ, შემთხვევითი შერჩევით, დავაჯგუფე ბავშვები ორ ჯგუფად და მივეცი დავალება  პირველ ჯგუფს ჩუმად წაეკითხათ ,,ბროლის კოშკი" და მეორე ჯგუფს ,,ოქროს ჩიტი".  დავალების შესრულების  შემდეგ, ბავშვებს ჯგუფებში გავათვლევინე: პირველი, მეორე.    პირველები ერთად და მეორეები ერთად დავაჯგუფე.   ჯგუფებიდან წამოსულ წევრებს დაევალათ ახალ შექმნილ ჯგუფებში გადაეტანათ ინფორმაცია, რა წაიკითხეს მშობლიურ ჯგუფში. საერთო ჯამში აღმოჩნდა, რომ თითოეულმა ბავშვმა იცოდა ორივე ზღაპრის შინაარსი.  მიღებული ცოდნის შეჯამების მიზნით, ბავშვები დავაბრუნე მშობლიურ ჯფუფებში და წავაკითხე ხმამაღლა, რიგ–რიგობით ზღაპრები.  ტექსტის გაგება–გააზრების მიზნით, დავახასიათეთ პერსონაჟები და გამოვკვეთეთ ძირითადი პრობლემური საკითხი.

გაკვეთილის შედეგი: ბავშვებმა წაიკითხეს, გაიგეს და გაიზარეს ძმები გრიმების ,,ბროლის კოშკი" და ,,ოქროს ჩიტი".

                                         

                                      ოცდამერვე შეხვედრა  17.05. 2019 წელი


მიზანი:  უცხოური ზღაპრების კითხვა. გაგება–გააზრება.

თემა: ძმები გრიმების  ,,ქონდრისკაცი“ 


აქტივობის აღწერა: შეხვედრის დასაწყისში, ბავშვებმა შეაჯამეს წინა შეხვედრაზე მიღებული ცოდნა გამოცდილება. შემდეგ, შემთხვევითი შერჩევით, დავაჯგუფე ბავშვები ოთხ ჯგუფად და მივეცი დავალება თითოეულ ჯგუფს ჩუმად წაეკითხათ ძმები გრიმების ,ქონდრისკაცი“  ცალკეული ეპიზოდი: პირველ ჯგუფს – ,,ქონდრისკაცი“ პირველი ეპიზოდი ; მეორე ჯგუფს– ,ქონდრისკაცი“  მეორე ეპიზოდი; მესამე ჯგუფს– ,,ქონდრისკაცი“  მესამე ეპიზოდი; მეოთხე ჯგუფს–,,ქონდრისკაცი“  მეოთხე ეპიზოდი.  დავალების შესრულების  შემდეგ, ბავშვებს ჯგუფებში გავათვლევინე: პირველი, მეორე, მესამე, მეოთხე  და პირველები ერთად, მეორეები ერთად, მესამები ერთად და მეოთხეები ერთად დავაჯგუფე. ჯგუფებიდან წამოსულ წევრებს დაევალათ ახალ შექმნილ ჯგუფებში გადაეტანათ ინფორმაცია, რა წაიკითხეს მშობლიურ ჯგუფში. საერთო ჯამში აღმოჩნდა, რომ თითოეულმა ბავშვმა იცოდაზღაპრის შინაარსი.  მიღებული ცოდნის შეჯამების მიზნით, ბავშვები დავაბრუნე მშობლიურ ჯფუფებში და წავაკითხე ხმამაღლა, რიგ–რიგობით ზღაპრის ეპიზოდები.  ტექსტის გაგება–გააზრების მიზნით, დავახასიათეთ პერსონაჟები და გამოვკვეთეთ ძირითადი პრობლემური საკითხ
გაკვეთილის შედეგი: ბავშვებმა წაიკითხეს, გაიგეს და გაიზარეს ძმები გრიმების ,,ქონდრისკაცი“ 




ოცდამეცხრე შეხვედრა  24.05.2019 წელი

გაკვეთილის მიზანი: ქართული ხალხური ზღაპრებისა უცხოური ზღაპრების შედარება. მსგავსებისა და განსხვავებების გამოკვეთა.
თემაზე მუშაობა ,,ჩემი საყვარელი ზღაპარი“.

აქტივობის აღწერა: სანამ დავიწყებდეთ უშუალოდ გაკვეთილის მიზანზე მუშაობას, შევაჯამეთს წინა შეხვედრაზე მიღებული ცოდნა. გამოვკვეთეთ მნიშვნელოვანი საკითხები. შემდეგ ვენის დიაგრამის მეშვეობით შევადარეთ  ქართული ხალხური ზღაპრები უცხოურ ზღაპრებს. გამოკვეთეთ მსგავსებები და განსხვავები. ვენის დიაგრამის დასრულების შემდეგ ,,საყვარელ დღიურებში" დავაწერინე თავისუფალი თემა ,,ჩემი საყვარელი ზღაპარი". გაკვეთილის ბოლოს გავაკეთეთ თემების პრეზენტაცია.

გაკვეთილის შედეგი: შევადარეთ ერთმანეთს ქართული და უცხოური ზღაპრები ერთმანეთს. ვიმუშავეთ თემაზე ,,ჩემი საყვარელი ზღაპარი''



ოცდამეათე შეხვედრა 31.05.2019 წელი
გაკვეთილის მიზანიჩემი საყვარელი ზღაპრის ილუსტრაციების შექმნა ,, ჩანაწერების დღიურში“ 

აქტივობის აღწერა: ოცდამეცხრე საწრეო შეხვედრაზე ბავშვებმა იმუშაოვეს თემაზე  ,,ჩემი საყვარელი ზღაპარი". ბავშვებს უნდა ამოერჩიათ წრეზე წაკითხული ზღაპრებიდან ერთ–ერთი, რომელიც ყველაზე ძალიან მოეწონათ და პატარა ესეს სახით წარმოედგინათ. თემა ჩაწერეს ბავშვებმა ,,საყვარელ დღიურში". ოცდამეათე შეხვედრაზე, საყვარელი ზღაპარს ბავშვებმა შეუქმნეს ილუსტრაციები. აქტივობის დასრულების შემდეგ, ბავშვებმა ნამუშევრები წარუდგინეს ერთმანეთს.

გაკვეთილის შედეგი: ბავშვებმა შექმნეს საყვარელი ზღაპრის ილუსტრაციები.



ოცდამეთერთმეტე შეხვედრა 7. 05.2019 წელი

გაკვეთილის მიზანი: ვისაუბროთ თემაზე ,,მე და კითხვა"

აქტივობა:  კითხვა–პასუხის რეჟიმში, შევაჯამეთ ლიტერატურული წრე. კითხვები უკავშირდებოდა კითხვას და კითხვისგან მიღებული შთაბეჭდილებებს.

გაკვეთილის შედეგი: ბავშვები მივიდნენ იმ დასკვნამდე, რომ კითხვა ერთ–ერთი მნიშვნელოვანი კომპონენტია განვითარებისათვის. 


ოცდამეთორმეტე შეხვედრა 15. 05.2019 წელი

გაკვეთილის მიზანი: შევაჯამოთ ლიტერატურული წრე

აქტივობა: ბავშვებს დავურიგე თაბახის ფურცლები. სადაც პასუხი უნდა გაეცათ სამ კითხვაზე:

  1. რა ვიცოდი მხატვრული კითხვის წრემდე;
  2. რა გავიგე მხატვრული კითხვის წრეზე;
  3. რა მინდა ვიცოდე;
აქტივობის დასრულების შემდეგ თითოეული ბავშვის ნამუსევარი განვიხილეთ და მივეცი უკუკავშირი.

გაკვეთილის შედეგი: ბავშვებმა გაიგეს და გაიზარეს მხატვრულ კითხვაზე მიღებული ცოდნა–გამოცდილება. დასახეს მიზანი რა უნდა იცოდნე და შეისწავლონ.




No comments:

Post a Comment